Részletek
A Jitsie gyártót mindenki ismeri ha már egy kicsit is benne vagy a sportban. A Belgiumi cég a triál motoros a kerékpáros alkatrészeken és kerékpárokon felül még egy viszonylag széles ruházati termékpalettával is rendelkezik. Termékeik stílusosak, könnyűek, de mégis a tartósságra fókuszálódnak. 2D állítási lehetőség: A 2D elnevezés abból ered, hogy a fék állítása a munkahenger forgatásában és a fékbetét távolságának beállításából áll. Ezzel a beállítással közel pontosan tudjuk beállítani a fékbetétet a fékfelületre, de kisebb szögeltérések lehetnek a vázra nem párhuzamosan felhegesztett fékkonzol miatt. Így eleinte gyengébb lehet a fékerő, de a fékbetét rákopása pár nagyobb fékezést követően, már sokkal határozottabb és biztosabb fékérzetet fog nyújtani a bringás számára. A bilincseken ahogy az eddigieknél is ovális furat áll rendelkezésre a bilincs lefogatásához. Ennek oka, hogy a fékbilincs le föl mozgatásával a fékbetétet a fékezőfelület közepére tudjuk igazítani. Így az esetleges felütést követően a kerékben keletkezett tojást (lefelé és fölfelé irányuló mozgás a felniben egy adott nagyobb becsapódást követően) nem fogja befolyásolni a fékerőt, hisz a fékbetét ugyan úgy egészében fogja fékezni a fékfelületet és nem fog alá vagy esetenként fölé. Merevítővel, hogy a legjobb legyen: A régi vázaknál esetenként előfordul, hogy a vázba nem integráltak fékmerevítőt. Ennek feladata az erőteljes munkahengerek működtetése közbeni váznyúlás minimalizálása. Erre kaptunk gyógymódot a Jitstől, hisz a fékbilincs felső részeit egyetlen darabból készítették el, melynek patkó alakja segít a fékezés által keletkezett erők nagy mennyiségének elfojtására. A jó méret fontos: Egy triál váz rendelkezhet 116mm vagy 135mm-es papucstávolsággal. Ennek függvénye, hogy a 118,5mm-es bilincset választjuk vagy a szélesebb 135mm-est. Tipp: A felszerelésnél ne húzzuk meg a csavarokat, csak tegyük fel a bilincset és egy kis zsírral csavarjuk be a szettben lévő csavarokat a vázba. Ezt a műveletet végezzük el mind a kettő oldalon. Az alsó csavart húzzuk le jobban, de a munkahenger állítható maradjon szabad kézzel. Állítsuk a fékbetétet a felnire majd amikor a betét szinte teljes lapjával a felnire irányul, húzzuk meg a felső csavart. Ellenőrizzük le, hogy a csavarok meghúzása során nem mozdult e el a munkahenger. Amennyiben megfelelő a munkahenger állása, ellenőrizzük a csavarok meghúzását körülbelül egyenletes mértékben, majd ismételjük meg ugyant ezt a technikát a másik oldalon. A csomag tartalma: A csomag tartalmazza a kettő darab alsó fékbilincs ívet, a felső bilincseket melyek egy patkó alakban illeszkednek a kerékpárra és a négy darab M5x20mm-es nagy szilárdságú acélcsavart. Ez a szett egy fékre elegendő mennyiség.